Ford Taunus – 16 500 PLN – Oława

Ford Taunus

cena: 16 500 PLN

Dane pojazdu:

  • Rok produkcji: 1972
  • Przebieg: – km
  • Pojemność: 1600cm3
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rodzaj skrzyni: Manualna

 

 

Sprzedam: Ford Taunus TC I, Dziobak znany miej lub bardziej na capri.pl i tam można znaleźć długie opisy natomiast w skrócie:

1972- produkcja: 2d sedan, 1.6 GT, skrzynia 4b, winyl na dachu, fotele „kubełki”, max bajerków w Taunusach.

1975- sprowadzenie do Polski ( właściciel musiał być partyjniakiem chyba)

1989- wyrejestrowany (miał bity przód) i naprawiony metodami powszechnie stosowanymi w latach 90tych.

2009- kupuję go ja. Rozbieram w mak, ładuje miliony monet, nie mam pojęcia o restaurowaniu samochodów, więc wiele mankamentów ciągnie się do tej pory, składam i robię nim blisko 30 tyś. km. To były piękne kilometry…

Stan na dziś:

-podłoga ma dwie łaty 20×20 cm reszta oryginalna blacha.

-z zewnątrz blacha średnia, 2 może 3 ogniska korozji, dla normalnego człowieka zrobić zaprawki i śmigać, dla fanatyka już nie przejdzie

– wszystkie szyby oryginalne oprócz tylnych, bocznych

-całe wnętrze oryginalne, podsufitka, półka, deska rozdzielcza, podłokietnik ,zegary, niezłamana kierownica, niepodarta wykładzina, daszek na desce pęknięty tylko w 2 miejscach (raritate w TCI tak jak i niepocięte boczki na drzwiach), siedzenia obite ekologicznym skajem…

-ORGINALNY niepopękany i niezmęczony winyl na dachu! Jedyna skaza 1cm kwadraciasty w samym rogu. Pastowany pastą do butów 😀

-z elektryką problemów nawet nie miałem…. Jedyne, co nie działało to zegarek czasowy.

– oryginalne kły do obu zderzaków (raritate)

– oryginalne uszczelki z wąskim klinem

Z minusów:

-Jak go kupiłem to już nie posiadał oryginalnego silnika 1.6 GT tylko 1.6 LC na szufladzie. W związku z tym mam dodatkowe dwa kompletne silniki 2.0 OHC z sierry wraz z osprzętem, z których chciałem sobie zrobić jeden nowy, nowy silnik. Rozebrałem je do zweryfikowania i tak już chyba 7 lat weryfikuje. Mam do nich kupę uszczelniaczy, pompe, itp. nowych zakupionych klamotów. Skrzynia biegów 4b jest oryginalna i 100% sprawna, natomiast do silników mam jeszcze 2 skrzynie 5b N9. Dla tego nawet nie walczyłem z tym 1.6….

– Blacha nie jest mistrzowska, ale kupy się trzyma. Super koneser kwaśnych jabłek i eksponatów muzealnych może marudzić, ale normalny cywil może cieszyć się fajną gablotą jak porobi zaprawki. Dodatkowo posiadam dwa przednie błotniki z laminatu- używane, ale artysta średnich polotów poradzi sobie.

-W zawieszeniu wymieniałem wszystkie gumy i tuleje, przewody hamulcowe itp., ale i tak już coś by się znalazło, na pewno przewody elastyczne.( Tarcze świeże, zaciski regenerowane z capri service, bębny nowe były). Podcieka ze skrzyni biegów na wyjściu wału, uwalona poduszka pod skrzynią. Za to cały układ wydechowy-nowy.

Obecnie stoi na fordowskich krzyżach a felgi z mustanga (pierwsze zdjęcie) leżą w garażu pięknie wypolerowane. Mam jeszcze kompletne, proste, wypiaskowane przednie podwozie, do tego zestaw poliuretanów, które zakupiłem w GB, maglownice na części, kupe dokumentów, broszury reklamowe, plakat z epoki i nawet podkładkę pod browarka z Taunusem. Dla zdecydowanych koneserów 😀 dorzucę neseser i kapelutek!

Papiery poprostowane ( 1975r.) Przeglądu brak, ubezpieczenie cały czas opłacane, mimo, że ma już 40 lat i jest zwolniony z ciągłości. Odbiór tylko laweta. Wsadziłem w niego kupe kasy, masę serca i 3 lata w garażu. Wiele mnie nauczył, ale już mi się źle kojarzy.

Cena dotyczy samego samochodu na kołach, dodatkowy szpej do sprzedania osobno.