Zastava 1100p – 11500PLN – Łódź
Zastava 1100p
Cena: 11500 PLN
Dane pojazdu:
- Rok produkcji: 1979
- Przebieg: 128000 km
- Pojemność: 1160cm3
- Rodzaj paliwa: Benzyna
Krótka historia tego egzemplarza:
Pojazd zakupiony od drugiego właściciela w 2008 roku w stanie oryginalnym dobrym ale wymagającym niewielkiego remontu (ciekawostka: posiadam oryginalną książkę gwarancyjną do tego egzemplarza). Z niewielkiego remontu zrobiła się w zasadzie kompleksowa renowacja przeprowadzona w 2009 roku w ramach której wykonano:
- Usunięcie kilku uszkodzeń karoserii z powodu korozji, ale żaden element zewnętrzny karoserii nie został wymieniony
- Lakierowanie całego nadwozia z zewnątrz wraz z komorą silnika
- Całkowita wymiana zawieszenia – wszystkie elementy nowe z wyjątkiem tylnego resora
- Sprawdzenie i czyszczenie całej instalacji elektrycznej
- Renowacja tapicerki – całość została oryginalna, wymagała jedynie drobnych poprawek (ciekawostka: osobiście zdejmowałem ochronną folię z boczków drzwi!)
- Renowacja oryginalnych felg stalowych – opony 155/70
Oprócz tego zostały wykonane pewne modyfikacje w celu poprawienia prowadzenia, dynamiki i wyglądu pojazdu:
- Zainstalowano silnik 1290 z gaźnikiem weber 2×34 co daje całkiem przyzwoitą dynamikę
- Zawieszenie lekko usztywnione i obniżone o kilka centymetrów; przy zachowaniu normalnego komfortu jazdy prowadzanie pojazdu jest bardzo pewne.
- Zainstalowane aluminiowe koła Smoor 7×13 cali z oponami 175/60
- Zainstalowanie dodatkowych wskaźników (obrotomierz, temperatura cieczy, ciśnienie oleju)
Prawie cały remont (z wyjątkiem jedynie prac blacharskich i lakierniczych) wykonałem samodzielnie. Od czasu 2009 roku pojazd użytkowany jedynie okazjonalnie na wycieczki i rajdy pojazdów zabytkowych, ale również startował z sukcesami w Classicauto Cup w roku 2011 i 2012. W tym przypadku slogan „robiony dla siebie” ma prawdziwą wartość 🙂 ponieważ auto nigdy nie zawiodło i zawsze wracało do domu na własnych kołach.
Pojazd sprzedaje w komplecie z dużą ilością drobnych części zamiennych, dwoma kompletami kół (oryginalne stalowe z oryginalnymi plastikowymi dekielkami „Z” oraz aluminiowe Smoor), oryginalnym silnikiem 1100 od tego egzemplarza (numery silnika zgodne z dokumentacją), dodatkowym silnikiem 1100 na części, skrzynią biegów 4 biegową, skrzynią biegów 5 biegową (instalacja wymaga innego drążka stabilizatora), oryginalnym zestawem wskaźników i kierownicą. Dodaję również dokumentację zdjęciową remontu oraz literaturę.
Wszystkie opisane modyfikacje bez problemu można cofnąć i przywrócić auto to stanu totalnie fabrycznego. Obecnie stan pojazdu jest bez zarzutu, całkowicie sprawny. Przegląd i ubezpieczenie ważne.